Yukarı
Halkbank Kültür ve Yaşam
fade
20779
post-template-default,single,single-post,postid-20779,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,flow-ver-1.4,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-standard,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

FOTOĞRAFLARA KAYDEDİLMİŞ ALACA KARANLIK MANZARALARI

Alaca karanlık tamlamasının sözlükteki karşılığı şöyle: “Güneş doğmadan önceki veya battıktan hemen sonraki aydınlık, yarı karanlık.” Başka bir ifadeyle gün doğumu ve gün batımı vakitleri… Bu güzel zaman dilimlerini fotoğraflar eşliğinde ekranınıza taşıyoruz. Size tavsiyemiz günün hangi vaktinde olursanız olun güzel bir manzaranın tadını çıkarmayı ihmal etmemeniz…

Alaca karanlık manzaraları yaşama daha bir tutkuyla bağlar insanı...
Bu vakitler, şairler daha çok şiir yazsın diyedir sanki!
Manzaraya karşı yazılsın ya da yazılmasın çok şiirde adı geçer.
Örneğin Ümit Yaşar’a göre gün batımı, “Yaklaşan ayak sesleridir akşamın”.
“Ki, daha sisler kalkmamıştır Haliçten/ Vapur düdükleri ötmededir,” Edip Cansever’e göre.
Orhan Veli, “Gün doğuyor şehrin üzerine/ Mavi bir ışıkla ağararak,” diye yer verir.
Can Yücel içinse, “Vakti gelince gitmenin adıdır gün batımı/ ömürden, gönülden, günden”.

 2,717 okunma

akin aksoy